Skip to content

Vásárlási feltételek

Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Cseh Beatrix e.v. (székhely: 3589 Tiszatarján, Arany János utca 29., a továbbiakban Szolgáltató) és a Szolgáltató által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél, Felhasználó, Partner) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).

Jelen dokumentum nem kerül iktatása, elektronikus formában kerül megkötésre, magyar nyelven íródik és nem minősül írásbeli szerződésnek. Jelen ÁSZF elérhető, letölthető és nyomtatható a weboldalon található https://dreadlockshop.hu/vasarlasi-feltetelek/ címről. 

Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

  1. Szolgáltató adatai, valamint elérhetősége:
Cégnév:Cseh Beatrix e.v.
Székhelye3589 Tiszatarján, Arany János utca 29.
(Kizárólag küldemények részére. Üzlethelyiséggel nem rendelkezünk.)
Nyilvántartási száma:58778449
Bejegyző Bíróság:Szegedi Törvényszék Cégbírósága
Adószám:48905910-1-25
Statisztikai számjel:48905910960223105
Számlaszám:11773346-01398326
Kapcsolattartó:Cseh Beatrix e.v.
Telefon:+36 70 295 8101
E-mail cím:info@dreadlockshop.hu
Tárhely szolgáltató adatai:Myadmate Ltd. (41 Skylines Business Village (Jsa Accountants), Limeharbour, London, United Kingdom, E14 9TS)
  1. Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapjával (dreadlockshop.hu) és aldomainjeivel kapcsolatos jogviszonyokra terjed ki, így jelen dokumentum vonatkozik a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely az dreadlockshop.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal, Webáruház) található elektronikus piactéren keresztül történik. A Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) szabályozza, azzal, hogy a jelen ÁSZF-fel az Ektv. 5.§ (2) és a 6.§ (1)-(2) bekezdéseiben foglaltak szerinti tájékoztatást megadta a Szolgáltató. 
  2. A Webáruházban történő vásárlás elektronikus módon leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározottak szerint. A szerződéskötés magyar nyelven történik.
  3. A Webáruház szolgáltatásait valamennyi, jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet, valamint természetes személy jogosult használni, amennyiben magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat továbbá a Webáruházban – Szolgáltató visszaigazolásával is megerősítve – érvényesen és sikeresen regisztrálja magát vagy megadja egyszeri vásárlás esetén a szolgáltatás teljesítéshez szükséges adatokat.
  4. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések, valamint a jelen ÁSZF értelmezése vonatkozásában a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kógens, mindenki számára kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.
  5. A jelen szabályzat 2019. december 20. napjától visszavonásig hatályos. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy egyoldalúan módosítsa jelen ÁSZF bármely rendelkezését a Felhasználók – honlapon való előzetes közzététellel megvalósuló – értesítése mellett. 
  6. A módosításokat a Szolgáltató a hatályba lépésük előtt legkésőbb 14 nappal korábban a Weboldalán közzéteszi. A módosítás hatályba lépését követően Felhasználó a Weboldal böngészésével – mint a szolgáltatás használatával – ráutaló magatartással elfogadja a módosított ÁSZF-ben foglaltakat. A korábban leadott megrendelésekre a leadáskor hatályban lévő ÁSZF irányadó.
  7. Felhasználó, amennyiben belép Szolgáltató Weboldalára, továbbá annak tartalmát bármilyen módon olvassa – még akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a Weboldalnak, a jelen Szabályzatban foglaltakat magára nézve mindenkor kötelezőnek ismeri el. Amennyiben Felhasználó nem fogadja el jelen feltételeket, úgy nem jogosult a Webshop tartalmának megtekintésére.
  8. Szolgáltató elektronikus ügyfélszolgálatának elérhetőségei: 

Telefon: +36 70 731 3833
Internet cím: https://dreadlockshop.hu/elerhetosegek/
E-mail: info [kukac] dreadlockshop.hu
Telefonos nyitvatartási idő: Hétfőtől-Péntekig:  9:00 – 17:00

Levél formájában küldött panaszok levelezési címe: 3589 Tiszatarján, Arany János utca 29.

Regisztráció

  1. A Webáruházban a regisztrált felhasználókon túl azok is vásárolhatnak, akik egyszeri vásárlás esetén a megrendelés leadásakor megadják a teljesítéshez szükséges adatokat. A regisztráció ajánlott, hiszen a regisztrált felhasználók könnyebben nyomon követhetik a rendelésüket, hírlevelet igényelhetnek és visszatérve adataik ismételt megadása nélkül vásárolhatnak. A fejlécen található  „Profil” gombra majd a „REGISZTRÁCIÓ” gombra vagy a lábrészen található „VÁSÁRLÓI FIÓK” menüpont „Regisztráció” hivatkozására kattintva, az adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra.
  2. Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával szükségszerűen kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja. A hírlevélre való feliratkozás opcionális.
  3. Amennyiben a vásárlás regisztráció nélkül történik, úgy Felhasználó a „REGISZTRÁCIÓ NÉLKÜL VÁSÁRLOK” gomb megnyomásával, majd adatainak megadása utána a „TOVÁBB” gomb megnyomásával szükségszerűen kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja. A hírlevélre való feliratkozás ez esetben is opcionális.
  4. A sikeres regisztrációról a rendszer e-mailt küld a megadott címre.
  5. Szolgáltató az Ügyfél által tévesen vagy pontatlanul – akár regisztráció, akár megrendelés során – megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, hibás teljesítésért, illetve károkért nem vállal felelősséget. Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért sem, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely Szolgáltató érdekkörén kívül eső okból hozzáférhetővé válik. 
  6. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után a „Profil” menüben van lehetősége az Ügyfélnek. A Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

Megvásárolható termékek köre

  1. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a jogszabályban előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja a meg nem rendelt termékek esetén. A megrendelt termékek vonatkozásában jelen dokumentumban foglalt kivételek szerint változtathatja csak meg Szolgáltató az árakat (pl. nyilvánvalóan téves 1 vagy 0 Ft-os ár).
  2. A Webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, – amennyiben az rendelkezésre áll – a termékekről fotót jelenít meg, melyek a gyártótól vagy a forgalmazótól származnak. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. 
  3. Amennyiben a Webshopban található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a Weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét a 9. pontban találja.
  4. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre – akár kuponok alkalmazásával – Szolgáltató a Weboldalon, e-mailben teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akció feltételeiről. A kedvezményes, akciós ár kialakítása és megadása a Szolgáltató kizárólagos joga és azokat jogosult egyoldalúan módosítani.

Rendelés menete

  1. A „Termékek” menüből a megfelelő kategória kiválasztása után bal oldali listán van lehetőség a találatok szűrésére, míg a termékek a jobb oldalon találhatóak. A kiválasztott termékre klikkelve, megtekintheti a nagyobb felbontású képeket, a termék részletesebb leírását, megadhatja a rendelni kívánt színt, méretet, mennyiséget. Ezt követően a darabszámot beállítva, a „kosárba” nevű ikonra kattintva megrendelheti a terméket.
  2. Amennyiben több tételt kíván megrendelni, akkor kattintson a „TOVÁBB VÁLOGATOK” gombra és válasszon további termékeket.
  3. Amikor a vásárolni kívánt termékeket kiválasztotta és kosárba helyezte, a jobb oldalon fent lévő kosár ikonra, majd a „KOSÁR MEGTEKINTÉSE” gombra kattintva megjelenik a kosarában lévő termékek listája, mennyisége és bruttó ára. Ekkor még lehetősége van rendelési mennyiséget módosítani a +/- gombra kattintva. Tételt törölni a „Töröl” gombra kattintva lehet.
  4. A „MEGRENDELÉS” gombra kattintva – regisztráció nélküli vásárlás esetén a szállítási és számlázási adatok megadása után – Felhasználónak lehetősége van a FoxPost csomagautomata, GLS csomagpont vagy GLS házhozszállítás, mint szállítási mód kiválasztására. A szállítási módokról, feltételekről és árakról szóló részletes, hatályos hirdetmény a Webshop alsó menüsorának INFORMÁCIÓK alá tartozó „Szállítás” menüpontjában a https://dreadlockshop.hu/szallitas/ címen található. 
  5. A szállítási mód kiválasztása alatt a fizetési mód kiválasztására van lehetőség, mely a Barion rendszerén történő bankkártyás fizetés, banki átutalás, vagy felárral járó helyszíni fizetés lehet. A fizetési módokról, azok technikai feltételeiről, valamint esetleges felárukról szóló részletes, hatályos hirdetmény a Webshop alsó menüsorának INFORMÁCIÓK alá tartozó „Fizetés” menüpontjában a https://dreadlockshop.hu/fizetes/ címen található. 
  6. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
  7. A fizetési mód kiválasztása után megadhatja az esetleges kuponkódját is.
  8. A megrendelési folyamat véglegesítése előtt minden esetben vissza tud lépni a megelőző fázisba a felső menüsorban, így módosítani tudja a korábban bevitt adatokat. A „MEGRENDELEM” gomb megnyomásával küldi el rendelést, mely után a rendszer közli a rendelési számát. A rendelési folyamat lezárását követően is lehetősége van a megrendelés módosítására a rendelés visszaigazolásáról szóló (nem az automatikus visszaigazoló) e-mail megérkezéséig, de legfeljebb 2 óra munkaidő elteltén belül az ügyfélszolgálat részére való e-mail küldéssel.
  9. A megrendelés elküldését követően Felhasználó egy automatikus visszaigazoló e-mailt kap a regisztrációnál rögzített címre. Amennyiben az automatikus visszaigazolás a megrendelésének elküldésétől számított, a megrendelt termékhez igazodó elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg, az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség, illetve szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolás vonatkozásában felelősségét, amennyiben az azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó téves e-mail címet adott meg regisztrációja során, az üzenet a „spam” mappába került, vagy az e-mail fiókjához tartozó szabad tárhely hiánya esetlegesen a levelező szervere hibája eredményeként nem tud üzenetet fogadni.
  10. A megrendelés állapotát a rendszer három további e-mail megküldésével jelzi melyekben a megrendelés státusza: „Visszaigazolva”, „Csomagolás alatt”, valamint „Futárszolgálatnak átadva”. Hasonló igazolást küld Szolgáltató e-mailben amennyiben a megrendelés elutasításra kerül.
  11. A megrendelés állapotát a regisztrált felhasználók a Profil/Megrendelések menüben követhetik nyomon.

A kiválasztott termékekkel, szállítással és átvétellel kapcsolatos információk

  1. A megvásárolható áruk lényeges tulajdonságait, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk termékoldaláról, illetve a termékhez esetlegesen mellékelt vagy elektronikusan e-mailben megküldött használati utasításból lehet részletesen megismerni. Ha a vásárlás előtt a megrendelhető áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk a 9. pontban megadott ügyfélszolgálaton áll rendelkezésére. Az általunk forgalmazott termék használati utasítását – a jogszabályi előírásoknak megfelelően, amennyiben az előírt – az áruhoz mellékeljük. Amennyiben nem kapná meg az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal – mielőtt az árut használatba veszi – jelezze Ügyfélszolgálatunknál és Szolgáltató azt indokolt esetben pótolja.
  2. A Weboldalról megrendelhető termékek árának változtatásának jogát Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Amennyiben hibás ár kerül Webáruházban feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves vagy esetleges rendszerhiba miatt megjelenő 0 Ft vagy 1 Ft árra, akkor Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, melynek ismeretében Felhasználó telefonon vagy e-mailben jelezve azt, elállhat vásárlási szándékától. Azokban az esetekben, ha egy termékből nem áll rendelkezésre a kért mennyiség, a rendszer felajánlja megrendelni a fennmaradó mennyiséget. A fennmaradó mennyiség szállítási határideje egyeztetés tárgyát képezi. A fennmaradó mennyiségtől Partner – telefonon vagy e-mailben jelezve – elállhat az egyeztetést követően.
  3. Saját raktáron nem szereplő tételeket tartalmazó rendelés esetén, az ügyfélszolgálat által írásban (e-mail) is visszaigazolt szállítási határidő elfogadását kérjük írásban (e-mail) visszaigazolni. A rendelést csak ebben az esetben áll módunkban véglegesnek tekinteni. Vis major (háborús események, természeti katasztrófa, sztrájk, beszállítók okozta termeléskiesés bekövetkezése stb.) esetén a Szolgáltató mentesül a szállítási kötelezettség és a visszaigazolt szállítási határidő betartása alól. Szolgáltató ilyen esetben mindent elkövet, hogy a szállítást a lehető legrövidebb időn belül folytatni tudja.
  4. Szolgáltatónak nem áll módjában a termékek meghatározott időpontban történő kiszállítása. A szállítási idő választott szállítási módtól és a termékek elérhetőségétől függően raktáron lévő termékek esetén 1-3 munkanap, előrendelt termékek esetén 1-10 munkanap. Nehezebben beszerezhető termékek esetén a szállítási idő hosszabb is lehet, melyről az ügyfélszolgálat e-mailben tájékoztatja az Ügyfelet.

Megrendelések feldolgozása és a teljesítés

  1. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton, e-mailben értesít, amikor a rendelés teljesítését megkezdi, amikor a termék csomagolás alá kerül, valamint amikor feladta a rendelést. Amennyiben az Ügyfél olyan terméket rendel, amely nincs készleten és így a kiszállítás hosszabb időt vesz igénybe, a Szolgáltató ügyfélszolgálata e-mailben közli, mikorra tudja beszerezni a terméket.
  2. Szolgáltató a visszaigazolásban közölt intervallumban szállítja ki a megrendelt terméket a megrendelés során megadott szállítási címre. A kárveszélyviselés az Ügyfél telephelyén, vagy az általa megadott átadási helyen az áru átadásával száll át a Felhasználóra. Az áru rakodása során felmerülő kárt az a fél viseli, akinek megbízásából a fuvarozó az áru rakodását végzi. Amennyiben csomagküldési ponton vesz át Ügyfél az árut, a kárveszélyviselés a „postaláda”-ként szolgáló doboz kinyitásával száll át.
  3. Házhoz szállítás esetén amennyiben Ügyfél az általa megrendelt termékeket nem veszi át a szállítás időpontjában, abban az esetben Szolgáltató jogosult a Felhasználó által megrendelt árut – legkorábban a szállítást követő munkanapon – harmadik személy részére értékesíteni, illetve szerződésszegésből eredő kárát érvényesíteni.
  4. Ügyfél köteles a kiszállítás, átvétel időpontjában a csomagot ellenőrizni, annak külső sértetlenségéről meggyőződni és az arra vonatkozó átvételi elismervényt aláírni amennyiben a szállítási mód megköveteli. Amennyiben külsérelmi nyomok nem találhatók a csomagon, futárszolgálat munkavállalója nem kötelezhető tételes átvételre. Amennyiben Ügyfél bármilyen külső sérülést tapasztalna a csomagon, úgy a csomag átvételét meg kell tagadnia, és a fuvarozó cég alkalmazottjával jegyzőkönyvet kell felvenni a helyszínen. Az így keletkezett károkért fuvarozót terheli a felelősség, azonban a kártérítési felelősség érvényesítéséhez szükségszerű a jegyzőkönyv felvétele. Amennyiben az Ügyfél kérése hiányában elmarad a tételes átadás és a fenti jegyzőkönyv felvétele, utólagosan hiányosságokra, valamint az átvett termék sérüléseire vonatkozó reklamációt Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. Fuvarozónak csak a megrendelt áru átadásának időpontjában áll módjában elfogadni annak sérülésére vonatkozó reklamációt, később erre nincs lehetőség. Amennyiben az áru átadáskor nézeteltérés alakul ki Partner és a kézbesítő futárcég munkavállalója között, úgy kérjük hívják Szolgáltató ügyfélszolgálatát a helyzet rendezése érdekében.
  5. Ügyfél köteles az átvételt követően haladéktalanul a csomag tartalmát ellenőrizni, azt a szállítólevélen feltüntetett tételekkel és mennyiségekkel összevetni. Eltérés esetén kérjük, legkésőbb a következő munkanapon értesítsék ügyfélszolgálatunkat. Utólagos reklamációt nem áll módjában Szolgáltatónak elfogadni.
  6. Kivételes esetekben előre történő egyeztetést követően konszenzuális alapon Szolgáltató és Fogyasztó eltérhetnek a fent leírt feltételektől.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

  1. Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Ez esetben az Ügyfél A Polgári törvénykönyv XXIV. Fejezete (Hibás teljesítés) szerint jogosult igényét érvényesíteni mely szerint nem fogyasztó Ügyfél kellékszavatossági igénnyel élhet a teljesítéstől számított 1 éven belül. Fogyasztónak minősülő Partnerek részére a következő tájékoztatást adjuk a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletnek megfelelően:
  2. Kellékszavatosság
  • Ön a termék hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
  • Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
  • Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
  • Felhívom a figyelmét, hogy Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
  • A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
  1. Termékszavatosság
  • Fogyasztó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
  • Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a 39. b. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
  • Tájékoztatom, hogy a termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  • Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
  • A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
  • A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
  • Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
  1. Jótállás
  • Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, amennyiben Ön fogyasztónak minősül.  Jótállást adunk minden 10.000 Forint feletti értékű tartós fogyasztási cikk termékre az átadástól számított 12 hónapig, kivéve, ha a gyártó ennél hosszabb jótállási időt határoz meg. Ilyen esetben a hosszabb jótállási idő az érvényes. A jótállást csak abban az esetben áll módunkban érvényesíteni, ha a terméket hiánytalanul küldi vissza.
  • A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
  • Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 39. és a 40. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
  • A jótállási igény nem érvényesíthető a nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodásokra illetve sérülésekre. A jótállási ügyintézés további részleteire a Ptk.-ban, a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben, illetve a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.

Elállási Tájékoztató

Fogyasztónak minősülő Partnerek részére a következő tájékoztatást adjuk a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletnek megfelelően:

  1. Elállási jog
  • Ön 14 napon belül jogosult indoklás nélkül elállni a szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indoklás nélkül felmondani a szerződést.
  • Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
  • Amennyiben Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például elektronikus úton küldött levél útján) az 9. pontban megadott címekre. Ebből a célból felhasználhatja a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. mellékletében található elállási nyilatkozat mintát is (https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor) vagy benyújthatja az elállási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát is például elektronikus formában. Ha Ön emellett dönt, az elállás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.
  • Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a 14 napos határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Fogyasztó a szerződés megkötésének napjától a termék átvételének napjáig is gyakorolhatja elállási jogát.
  1. Az elállás joghatásai
  • Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. Utánvét esetén belföldi postautalvány útján való fizetés helyett hozzájárulása esetén az ügyfélszolgálattal e-mailben egyeztetett bankszámlaszámra térítjük vissza az indokolt összeget.  A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
  • Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
  • Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Panaszkezelés módja

  1. Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, Felhasználó teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben fogyasztónak minősülő Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel, annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a 9. pontban megadott elérhetőségeken közölheti.
  2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint orvosolja. Amennyiben Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, Szolgáltató a panaszról, az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát Felhasználó rendelkezésére bocsátja e-mailben. Amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, úgy Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak másolati példányát Felhasználó rendelkezésére bocsátja e-mailben.
  3. Az írásbeli panaszt Szolgáltató 30 napon belül írásban, e-mailben megválaszolja, panaszt elutasító álláspontját megindokolja. Szolgáltató a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
  4. Amennyiben nem ért egyet a panaszkezelés eredményével a hatályos jogszabályok értelmében a következő tájékoztatót nyújtjuk fogyasztónak minősülő Partnereink részére: 
  • Fenti esetben az illetékes Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztályához vagy a Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő békéltető testületek valamelyikéhez fordulhat. A fogyasztóvédelmi közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet értelmében. A http://jarasinfo.gov.hu weblapon találja a járási hivatalok elérhetőségét míg a békéltető testületekre vonatkozó adatokat a következő felsorolás tartalmazza:
Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 Elnök: Dr. Bodnár József E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532 Fax száma: (76) 501-538 Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 Fax száma: (66) 324-976 Elnök: Dr. Bagdi László E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099 Elnök: Dr. Tulipán Péter E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Elnök: Dr. Baranovszky György E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Elnök: Dr. Horváth Károly E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Elnök: Dr. Vári Kovács József E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 Elnök: Horváth László E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745 Fax: 06-52-500-720 Elnök: Dr. Hajnal Zsolt E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615 Elnök: Dr. Gordos Csaba E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 Fax száma: (56) 370-005 Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 Elnök: Dr. Rozsnyói György E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 Elnök: Dr. Pongó Erik E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240. Telefonszáma: 06-1-269-0703 Fax száma: 06-1-269-0703 Elnök: dr. Csanádi Károly E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 Elnök: Dr. Novák Ferenc E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 420-180 Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 Elnök: Dr. Gáll Ferenc E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356 Fax száma: (94) 316-936 Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 814-111 Fax száma: (88) 412-150 Elnök: Dr. Vasvári Csaba E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-513 Fax száma: (92) 550-525 Elnök: Dr. Molnár Sándor E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu
  • A békéltető testületek a fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezésében segíthetnek jóval gyorsabb és költséghatékonyabb módon. Céljuk a felek közötti egyezség elérése. A határozatuk azonban alávetési nyilatkozat hiányában nem bír kötelező erővel. A békéltető testület kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
  • Online adásvételi és szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogviták esetén az eljárásra kizárólagos illetékességgel a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület rendelkezik.
  • Fogyasztói panasz esetén igénybe vehető az Uniós online vitarendezési platform is, mely egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság weboldalán. Az online felület a következő címen érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU 
  • Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásokban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles levélben válasziratot küldeni a békéltető testület számára és amennyiben az adott megyében székhellyel vagy telephellyel rendelkezik, a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét köteles biztosítani. 
  • Végső esetben a fogyasztó az illetékes bírósághoz is fordulhat, ahol panasznapon akár tollba is mondhatja keresetét. Az okirati bizonyítékok csatolása ekkor is elengedhetetlen.

Vegyes rendelkezések

  1. Szolgáltató kötelezettségei teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni.
  2. Szolgáltató Weboldalának megtekintése és az azon való vásárlás feltételezi Felhasználó részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét, valamint a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
  3. Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldal használata miatt következett be. Felhasználó felelős az internetes kommunikációra használt eszköze, valamint az azon található adatok védelméért. A Weboldalon feltüntetett képek, leírások, műszaki adatok kizárólag tájékoztató jellegűek és a termékek szélesebb körű megismerésére szolgálnak. A képek illusztrációk. Szolgáltató feltételezi, hogy online vásárlás esetén Felhasználó az általa kiválasztott terméket már ismeri, arról más forrásból is információkat gyűjtött. Szolgáltató Weboldalán lévő esetleges hibákért, elírásokért felelősséget nem vállal. Elírás, hibás adat esetén a gyártó, illetve a beszállító hivatalos közleményében megadott adatok érvényesek.
  4. Szolgáltató adatkezelését GDPR kompatibilis módon végzi, melyről további részletek a közzétett adatvédelmi tájékoztatóban találhatók.
  5. Szolgáltató fenntart minden, a Weboldala, Webshopja bármely részének, részletének bármilyen módszerrel, történő terjesztésével és másolásával kapcsolatos jogot. Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül tilos a honlapok egészének vagy részeinek bármilyen – a szerzői jogról szóló törvény szerinti – felhasználása. (többszörözés, terjesztés, átdolgozás stb.)
  6. A jogosulatlan felhasználás polgári- és büntető jogi következményeket, valamint kártérítési felelősséget von maga után. Felhasználó a Webshop használatával tudomásul veszi, hogy annak bárminemű tartalmának felhasználási engedély nélküli felhasználása esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege 30.000,- Ft képenként valamint 2.000,- Ft szavanként. Ügyfél tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt.
  7. Amennyiben a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogellenessé válna, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét nem érinti.
  8. Amennyiben Szolgáltató jelen ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, úgy a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető adott jogról való lemondásnak. Az itt rögzített jogokról történő lemondás csak arra vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat megtételével érvényes. Amennyiben Szolgáltató alkalomszerűen nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelent lemondást azoknak a későbbi szigorú betartásáról. 
  9. Felek vitás ügyeiket elsődlegesen békés úton rendezik. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó jogvitákra nézve kikötik a Szegedi Járásbíróság, illetve a Szegedi Törvényszék kizárólagos illetékességét.

Szeged, 2020. augusztus 04.